Demans

Demans Nedir?

Demans (bunama), entelektüel yetenekleri silen, bilişsel, davranışsal ve işlevsel gerilemeye yol açan, mesle­ki ve sosyal alanda kayıplarla giden ilerleyici bir sendromdur.

Gerçekte bilgileri değerlendirme hızında yavaşla­ma, ilerleyen yaşla beraber ortaya çıkan normal bir bilişsel de­ğişikliktir. Ama bu durum ne hızla ilerler, ne de önemli oran­da yeti yitimine neden olur. Demans sendromları belirgin dü­zeyde bir yeti yitimine neden olur ve hiçbir zaman yaşlılığın normal gidişine ait bir durum değildir.

Alzheimer Hastalığı

Yıldız etkinYıldız etkinYıldız etkinYıldız etkinYıldız etkin değil

alzheimer1Alzheimer hastalığı nedir?

Alzheimer hastalığı, genelde sinsi olarak başlayan, yavaş ilerleyen ve beynin düşünme, bellek, öğrenme, konuşma, akıl yürütme, yargılama, iletişim ve günlük yaşam etkinliklerini sürdürme yetilerinde kademeli olarak yıkıma ve davranışlarda değişikliklere yol açan ilerleyici bir Demans türüdür. Tüm demansların yaklaşık üçte ikisinden sorumludur.

Alzheimer hastalığının beyin dokusunda yaptığı değişiklikleri ve belirtilerini ilk Dr. Alois Alzheimer tarafından tanımlanmıştır. Bu nedenle bu hastalığa Alzheimer hastalığı ismi verilmiştir.