Üye Giriş Formu

Kişilik Bozuklukları

İnsanların duygu, düşünce, algılama, tutum ve davranış bakımından farklılığı, onların kişiliğini belirler. Kişilik, her bir insan için az çok değişmezliği bulunan, duygu, düşünce, algılama, tutum ve davranış kalıplarının o kişi için olan bütününe verilen addır.

Kişilik bozukluğu ise, belli bir kültürdeki ortalama bir insanın algılama, düşünme, hissetme ve özellikle başkaları ile ilişki kurma biçiminden kalıcı, aşırı ya da önemli sapmalar gösterilmesidir. Kişilik bozuklukları ruh sağlığı alanında çalışanların en çok zorlandığı bozukluklardır. Tedaviye genellikle oldukça dirençli olan kişilik bozuklukları yalnızca kişiye değil çevresindekilere de bunaltılı anlar yaşatır. Diğer psikiyatrik bozukluklar ile birlikte bulunduğunda tedavi daha da güçleşir.

Kişilik bozukluklarıyla kişilik özelliklerini ayırt etmek çok önemlidir. Her kişide kişilik bozukluklarının birtakım özellikleri bulunabilir. Kişilik bozukluklarıyla kişilik özellikleri arasındaki ayrım, belirtilerin şiddetinde ve işlevsellikteki bozulmanın derecesinde yatar. Kişilik bozukluğu olan kişiler belirtilerini "eqo-sintonik" (ego tarafından kabul edilebilir) olarak görürler. Belirtilerini önemsememe ve bunların yarattığı sıkıntıyı, gerginliği ve kaygıyı yadsıma eğilimi gösterirler.

Tüm kşilik bozuklukları 3 alt gruba ayrılmıştır. Bunlar:

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

HAVA DURUMU